3 vragen aan: Barbera Groenewegen, CEO The Image Factory

Powervrouw Barbera Groenewegen is het gezicht achter PR-bureau The Image Factory. De CEO heeft een duidelijke visie over de link tussen de kappers- én ondernemerswereld. Coiffure.nl stelde haar drie vragen.

Waar staat het bedrijf Image Factory voor?
"The Image Factory is een internationale full service marketing & PR agency, gespecialiseerd in beauty, fashion en lifestyle. Wij creëren buzz rondom een merk, dit doen we door zorgvuldige tailor-made concepten voor onze klanten te bedenken. Onze samenwerkingen met onze klanten zijn vaak bijna familiair, ik vind het belangrijk om als een verlengstuk te kunnen fungeren en niet als een extern bedrijf dat geen feeling heeft met een merk. Onze teamleden ondergaan dan ook intensieve trainingen bij de merken waar wij voor werken en weten 'bijna' evenveel over het merk als een vaste medewerker. The Image Factory staat voor enerverende campagnes, maar vooral ook meetbare resultaten. Met alles wat wij doen gaan we voor het best haalbare resultaat!"

Wat is jouw PR-tip aan de kappers?
"Dat ze naam voor zichzelf kunnen maken en ook hun eigen PR goed onder de loep moeten nemen. Kappers zijn heel lieve mensen, hebben een ruim hart en maken andere mensen mooi, maar helaas schiet het er vaak bij in om eigen kennis en kunnen te pitchen. Wij hebben dan ook veel kappers die bij ons terecht komen met hun collecties en wij zorgen voor internationale bekendheid, publicaties en buzz. Een kapper is immers zijn eigen merk en ook zij moeten campagne voeren."

 

"Een kapper is zijn eigen merk en moet ook campagne voeren"

 

Waar zie je jezelf en de industrie over vijf jaar?
"Organisaties zijn steeds meer op zoek zijn naar duurzame relaties. Social media wordt steeds belangrijker om brand awareness te creëren. Influencers spelen een steeds grotere rol en wij als marketing & PR bureau helpen onze klanten bij het vinden van influencers die goed matchen.

Ik hoop dat de markt zich op deze manier blijft ontwikkelen, het is enorm interessant om te zien en te beleven dat er in de beauty industrie zoveel activiteiten zijn. Iedereen heeft het vaak over fashion, maar beauty is een snel groeiende markt die stabieler is dan fashion. Kijk maar naar Azië. Ik ben net terug uit het Midden-Oosten en ook daar groeit de beautymarkt enorm. Ontwikkelingen met sustainable producten staan volgens mij nog in de kinderschoenen en zal zich in de komende jaren meer gaan ontwikkelen.

Voor mij persoonlijk zie ik nog zoveel mogelijkheden om persoonlijk maar ook met mijn bedrijf en team hier een bijdrage in te leveren en kijk dan ook met veel plezier uit naar de komende jaren. Needless to say dat ik me nu al super trots ben op mijn team en eigenlijk het leukste werk heb dat ik me ooit had mogen wensen."

Deel dit bericht gerust:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page