Andy Uffels: “We gaan uit van een win-win filosofie”

Bij The Insiders – het nieuwe, professionele boutique kappersmerk – werkt een grote groep experts samen aan de ontwikkeling van producten. Co-creatie staat hoog in het vaandel, net als transparantie en exclusiviteit. En dan hebben we het nog niet eens gehad over die heerlijke producten waarmee je heel makkelijk de mooiste end-looks realiseert!

Andy Uffels, Penny Slaney en Loes Schouten namen gezamenlijk het initiatief om The Insiders te lanceren. “Vooral omdat we de power weer terug willen geven aan de kapper”, vertelt Andy. “Bij alles wat we doen, gaan we uit van een win-win filosofie. Er is maar één officiële online webshop en daarmee voorkomen we gestunt met prijzen of kortingen. Bovendien profiteren de kappers van online verkoop met dezelfde marge als wanneer ze producten verkopen in de salon. Zij zijn tenslotte degenen die hun klanten adviseren, dus dat moet ook worden beloond. We garanderen ook 100 procent regiobescherming.”

Co-creatie
Naast de zakelijke kant is ook de manier waarop de producten tot stand komen uniek. “Ons merk is ontstaan uit een bijzondere samenwerking tussen haarprofessionals, salontalenten, catwalk stylisten, kleurspecialisten en healthy hair experts. Al onze producten komen door co-creatie tot stand”, vertelt Andy. “Met elkaar kijken we naar wereldwijde trends en behoeftes van consumenten, we bespreken onze eigen productideeën en de vragen van klanten in de salon. Maar ook de gekste ideeën of experimenten zijn bespreekbaar. Zo ontstaan de beste producten. En wat helemaal nieuw is: we roepen ook consumenten op om via de website voorstellen voor nieuwe producten aan te dragen.”

Redcarpet moment
The Insiders ontwikkelt collecties om een specifieke end-look te maken en door middel van de producten en de naamgeving ervan wordt een gevoel overgebracht. “We kiezen telkens één thema en gaan daar dieper op in. Met Glamorama bieden we klanten een vlucht in de fantasie, de illusie van een red carpet moment met fantastisch haar. Juist door die verhalen, zowel achter de collectie als achter elk product, bieden we kappers een meerwaarde. Het is makkelijk om hierover in gesprek te gaan met je klant.”

Inside knowlegde
Natuurlijk is er ook een uitgebreid educatieprogramma, deels toegankelijk voor kappers die nog niet met de producten werken. Andy: “Onze Product Studio is gericht op productkennis en advies, de Creative Studio staat voor creativiteit en vaktechniek en met de Business Studio bieden we een mix van communicatie en zakelijke benadering. Denk bij dit laatste bijvoorbeeld aan een training over social media of een training die ingaat op de verschillende persoonlijkheden binnen je team en hoe die van elkaar kunnen leren. En we hebben natuurlijk niet voor niets voor de naam The Insiders gekozen. Je kunt er echt oprekenen dat trainingen worden verzorgd door de beste experts met inside knowledge.”

Lees het complete interview in Coiffure Magazine.

 

Deel dit bericht gerust:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page