Blog Mark Melief: Wie ben jij dan (niet)?

Overal en vaak hoor ik, en zie ik, op bijeenkomsten, beurzen en opleidingen dat het belangrijk is om duidelijk te communiceren waar jouw brand of bedrijf voor staat. Helder vertellen wat je doet en duidelijk onderstrepen wat jou nou zo anders, c.q. bijzonder maakt ten opzichte van je concurrent.

Het gekke is dat als je naar een beetje restaurant gaat en je vraagt advies vanuit de menukaart, ze vaak de vraag stellen: “Wat wilt u niet?” Met deze vraagstelling hou je veel ruimte over voor het alternatief.

In veel salons gebeurt eigenlijk hetzelfde. “Wilt u misschien wat suggesties over uw haar, of zelfs: “Wat wilt u absoluut niet?” Ook hier is de ruimte van invulling na antwoord erg vergroot.

Hier bedoel ik mee, dat als je antwoord krijgt op de vraag “wat wil je niet”, je veel meer ideeën kunt geven dan als  je vraagt “wat wilt u”. En dan komt je know-how pas echt tot zijn recht.

Maf is wel dat als we advertenties zien, of naar posters in salons kijken, het allemaal slaat op wat ze zijn en wat ze doen, in plaats van wat ze niet zijn en wat ze niet doen. In plaats van alleen te vertellen wie je bent als salon, is het best leuk om eens te brainstormen over wie je juist niet wilt zijn.

Je zult zien dat het juist meer mogelijkheden en creativiteit geeft om dingen te maken en te veranderen in je salon.

Mark Melief

 

Deel dit bericht gerust:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page