Blog Richard Koffijberg: Terugblik op 4 Powervrouwen

Experts in Business was “krankzinnig goed”. Dit was de mening van een van de bezoekers van '4 Powervrouwen' op 18 november jl. Vol trots doe ik verslag van dit evenement in deze blog.

Tijdens deze 4de editie heb ik ervoor gekozen om 4 succesvolle vrouwen het podium te bieden. Tijdens de opleiding is ongeveer 80% van de leerlingen vrouw en 20% man. Als wij een analyse maken van het aantal ondernemers in onze branche, dan zie je het omgekeerde. 80% van de ondernemers is man en 20% vrouw. Hoogste tijd dus om succesvolle vrouwen aan het woord te laten.

In een volgepakte academie van L’Oréal Professionnel te Hoofddorp zaten bezoekers op het puntje van hun stoel. Het event werd geopend met een image film van Burberry, want Burberry is helemaal klaar voor de toekomst. Zij hebben onlangs een flagshipstore geopend in Regent street, in het hartje van Londen. Tijdens dit filmpje werd duidelijk dat marketing en positionering hand in hand gaan. Dit was ook het thema van deze Experts in Business. In alle presentaties kwam het terug. De bezoekers waren zo enthousiast, omdat elke spreekster wel een herkenbaar moment deelde of een tip had waar men de volgende dag mee aan de slag kon.

Na de opening was het woord aan Ilham Mestour. Ilham is ambassadeur van Keune en Philips en werkt voor alle grote bladen. Zij reist veel voor haar werk, iets wat haar naam heeft groot gemaakt en ze heeft bewust gekozen om geen eigen salon te hebben. Ilham heeft een indrukwekkende lijst met bekende mensen die zij onder handen heeft gehad. Ook koningin Maxima prijkt op haar lijst, evenals zangeres Anouk. Maar de nuchtere Ilham blijft dicht bij zichzelf en als het niet klikt tussen haar en de persoon in kwestie, dan haakt zij af. Zelfverzekerd en vol passie: het was heerlijk om naar haar te luisteren en te kijken.

Na Ilham was het podium voor Francis Schroembges. Francis is een echte ondernemer met een waanzinnig mooie salon van bijna 700m2. De salon is in Horst gevestigd (Zuid Limburg). Francis vertelde dat haar visie niet meer paste bij het oude pand.  Om haar “dromen” waar te kunnen maken, heeft zij gekozen om naar het enorme pand te verhuizen. Haar salon bestaat uit diverse zones. Een creatieve zone, een ontvangstruimte, een academie, een private room, een kantoor, een prachtige waszone die uitkijkt op een tuin van 200m2 en natuurlijk een fantastische salon waar geknipt en gekleurd wordt en diverse activiteiten plaatsvinden. Het is een enorme ruimte, maar zeer warm en toegankelijk ingericht, overigens heeft ze dat zonder architect gedaan. Francis heeft haar creativiteit duidelijk terug laten komen en haar ideale omgeving gecreëerd. Ook heeft zij feilloos uitgelegd hoe elke ruimte commercieel zal worden ingevuld. Een prachtig verhaal.

Na de lunch was het de beurt aan Floor Kleyne. Een brok power en passie. Toen Floor haar persoonlijke verhaal vertelde, kon je een speld horen vallen. Soms werd de stilte onderbroken door gelach. Floor durfde ook kritisch te zijn op wat zij over zichzelf vertelde, en ook over wat zij zoal ervaart. En dit doorspekt met humor. Een lust voor het oog en oor. Floor nam ons mee in haar wereld van sessiewerker. Ook Floor werkt voor diverse binnen en- buitenlandse bladen. Zij is ook chef de cabine bij grote shows. Daarnaast heeft zij ruime ervaring met het behandelen van klanten. Met haar eigen visie op de branche heeft zij een enorme bijdrage geleverd aan het succes van deze editie van Experts in Business. Floor is een van de kleurrijkste personen uit onze branche.


Kimm Koffijberg sloot de dag af met haar presentatie. Zij opende met een verhaal en een filmpje over 40 jaar Koffijberg Hairdressers. Zo’n 12 jaar geleden hebben Kimm en Robert (de man van Kimm) de salon van Brigit en mij overgenomen. Na 2 jaar de “oude” salon voortgezet te hebben, was het tijd voor een kritische noot. De crisis had haar intrede gedaan, de consument was veranderd en Kimm vroeg zich af of Koffijberg Hairdressers nog wel voldeed aan haar constante hang naar topkwaliteit. Het roer ging om, wat niet betekent dat het niet goed ging, maar het moest anders. Zeer gestructureerd heeft Kimm uitgelegd hoe zij nieuwe concepten heeft gemaakt en diensten heeft toegevoegd aan het aanbod dat er was voor de consument. Ook heeft zij besloten om haar marketing en social media anders te gaan inrichten. Geen uitingen meer die over the top waren, maar foto’s en filmpjes laten zien met “gewone” mensen die ook klant zijn bij Koffijberg Hairdressers of die goed bij haar salon zouden passen. Ook weer een verhaal om van te smullen. Na de afsluiting was het tijd om na te praten onder het genot van een hapje en een drankje.

Wij kunnen terugzien op een zeer geslaagd evenement, dat wat mij betreft het Business event van het jaar genoemd mag worden.

Richard Koffijberg

Deel dit bericht gerust:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page