Coiffure Award talk: Indyra van Gastel, winnaar Consumer Award

Op 22 april kreeg Indyra van Gastel de Consumer Award in handen tijdens het Coiffure Award event. Al jaren doet ze mee en de wedstrijd speelt een inspirerende rol in haar werk. Voor de nodige promotietips ben je bij haar aan het goede adres. “Dat doe ik via social media, maar ook flyer ik op verschillende locaties in Breda en deel ik goodiebags uit.”

Je doet al jaren mee aan de Coiffure Award, en dit jaar won je de Consumer Award. Wat is jouw aanpak?
“Mijn aanpak is de laatste jaren veranderd, ik begin bijvoorbeeld al veel eerder met het maken van de collectie. Na de uitreiking ga ik direct aan de slag met het moodboard. Het moodboard is de evolutie waarin je terugziet waar ik al die jaren mee bezig ben geweest. Je handschrift als kapper komt steeds meer naar voren. Er komt steeds meer herkenning voor wie je bent. Ik kijk veel naar films en oude modemagazines. Mijn collecties van de afgelopen jaren bekijk ik altijd erg kritisch.”


Op welke manier speelt de Coiffure Award een rol in jouw werk?
“Ik vind de Coiffure Award het hoogste podium in Nederland voor wat betreft erkenning in ons vak. In mijn interieur en aankleding van de salon laat ik de wedstrijd dan ook veel terugkomen. Ik heb binnen een Wall of Fame en laat foto’s van de winnende collecties zien, deze heb ik ook buiten hangen. Als klanten langs de salon komen, herkennen ze het direct. Op mijn luifel staat ook Award Winner en mijn specialiteit: Cuts&Color Expert. Alles ademt voor mij Coiffure Award. Ik vind het mooi dat dit zo geïntegreerd is in mijn bedrijfsfilosofie van de Hairdealer in Breda. Ik startte daar al jong, op mijn negentiende, maar ik kreeg de volledige support van mijn ouders die ook beide werkzaam zijn binnen de branche.”

Op welke manieren doe je nog meer aan promotie?
“Mijn promotie doe ik via social media, maar ook flyer ik op verschillende locaties in Breda en deel ik goodiebags uit. Aan de winst hou ik verschillende dingen over: nieuwe klanten en een sterkere klantenbinding. De manier van werken in je salon moet ook een unique selling point hebben: bij mij is dit de specialisatie knippen en kleuren vanuit een natuurlijk manier, die clean en puur is. Daarnaast krijgen we ook een vermelding in de plaatselijke krant en hun online medium.”

Wat levert de Coiffure Award jou op?
“Nieuwe inspiratie, kracht, groei en nog veel meer liefde voor dit mooie vak. Mensen mooi maken en hen een goed gevoel geven. Door mijn energie en aanpak ben ik sinds dit jaar ook art director geworden van een nieuw Italiaans merk: NO, Natural Original. Daar maak ik nu twee haarcollecties per jaar voor.”

Lees het complete interview in de nieuwe editie van Coiffure.

 

Deel dit bericht gerust:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page