“Iedere vrouw heeft het recht er mooi uit te zien”

Na een succesvolle lancering in London, heeft het luxe make-up merk XIP haar intrede gedaan in Nederland. De Hairstore heeft het merk in haar portfolio opgenomen. “Omdat”, zegt Erik van Dongen, “decoratieve cosmetica niet mag ontbreken in een professionele kapsalon.”

In de UK is het inmiddels een succes. XIP staat voor Xtremely Important Person en founder Rebecca Kersten heeft het ontwikkeld in nauwe samenwerking met make-up artists. Het assortiment omvat slechts 12 artikelen en is daardoor heel overzichtelijk. Een grote voorraad is daarom ook niet nodig. Het merk wil de schoonheid van iedere vrouw benadrukken, "want iedere vrouw heeft het recht er prachtig uit te zien". De uitstraling is fraai. Er is voor wit gekozen in combinatie met goud, wat voor een minimalistische maar wel luxe uitstraling zorgt. De make-up zelf is van hoge kwaliteit en bestaat uit veel naturel en warme kleuren. Less is more.

Make-up artist Marije de Velde liet ter plekke de mogelijkheden zien en maakte een model met zorg op. Daarna was het de beurt aan de aanwezige haarstylisten. Voor hen waren er modellen geregeld, zodat ter plekke met de make-up gewerkt kon worden en ze de mogelijkheden zelf konden ervaren. Voor in de salon is het een mooie aanvulling: een make-up artist in de salon is niet nodig, zodra een training is gevolgd kan iedere geïnteresseerde haarstylist ermee werken.

Deel dit bericht gerust:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page