Online store voor professionals

Samen met de accountmanager bespreken hoe je jouw business een boost kunt geven, terwijl je voor de bestelling van producten vooral gebruikmaakt van een webshop. “Wij hebben deze online shop voor professionals vorige maand gelanceerd en zien het echt als een verlengstuk van onze service”, vertelt Daan Wildeboer, E-commerce Leader Coty Professional Beauty, over de nieuwe WellaStore.

Aan de ontwikkeling van de nieuwe webshop – professionalstore.nl – is maandenlang gewerkt. Daan: “De shop is ontwikkeld op een nieuw platform. Dit gaf ons de mogelijkheid om meer functionaliteiten in te bouwen die bijdragen aan de beleving en het gebruiksgemak van de webshop. We willen graag meer inzicht geven en het bestellen zo eenvoudig mogelijk maken. Zo kunnen we onze klant meer ‘empoweren’ in zijn of haar werk. Omdat de shop vanaf nul is opgebouwd, zijn we er zeker van dat deze aansluit bij zowel de wensen van onze klanten als de standaarden van vandaag de dag. Alle expertises binnen ons bedrijf zijn betrokken geweest bij de totstandkoming ervan; van IT en customer service tot sales. In de laatste fase van de ontwikkeling hebben we de webshop ook door klanten laten testen en hun waardevolle feedback is gebruikt om het gebruiksgemak nog verder te verbeteren. Die stap vonden we heel belangrijk, want uiteindelijk is het een webshop waar zij, onze klanten dus, gebruik van maken.”

Coty blijft ook na de lancering aan de webshop werken en goed luisteren naar de klanten. “Dat is in mijn ogen wat onze webshop zo sterk maakt, het is een product van Coty én haar klanten. We kunnen er samen van profiteren in ons dagelijks werk en zullen daarom ook in de toekomst nog optimalisaties doorvoeren en functionaliteiten toevoegen. Onze accountmanagers zijn intensief getraind, zodat ze klanten uitgebreid over alle mogelijkheden kunnen vertellen. Om de online shop direct bekendheid te geven, hebben al onze klanten een box ontvangen met onder andere een powerbank met de URL erop. Het idee is dat ze met deze powerbank anytime anywhere terechtkunnen op onze webshop. Dat is één van onze speerpunten, met daarbij ook toegankelijkheid vanaf alle apparaten, dus mobiel, tablet, laptop en desktop.”

Gebruiksvriendelijkheid is een van de uitgangspunten van de webshop. Het bestellen van producten is zo makkelijk mogelijk gemaakt met onder andere een Quick Order functie en de mogelijkheid een favorietenlijst aan te maken. Zijn er toch vragen dan kun je via de webshop contact opnemen met de accountmanager of customer service, of via de handige FAQ (veel gestelde vragen) het antwoord vinden. Daarnaast komt gebruiksvriendelijkheid ook naar voren door het feit dat promoties automatisch worden toegevoegd aan de winkelwagen en dat een eventuele korting automatisch wordt berekend. Salons kunnen op deze manier dus snel hun favoriete producten bestellen op elk moment dat hen uitkomt.

 

Benieuwd naar WELLA STORE? Klanten krijgen nu 10% extra korting bij hun eerste bestelling.

Deel dit bericht gerust:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page