Onwerkelijk, zo voelt het. Niet alleen voor mij, hard werkend vanuit huis aan een bomvolle nieuwe editie van Coiffure over kleur. De ruimte delend met twee pubers, die met wisselend succes het leren digitaal proberen op te pakken. In een wijk waar het verkeer opeens is stilgevallen en het elke dag zondag lijkt op straat. Maar ook voor de kappers die ik de afgelopen dagen heb gesproken. Worstelend met de vraag of ze open moeten blijven of niet, hoe ze deze klappen op gaan vangen. Hoe lang de crisis gaat duren. Niemand die het weet... 

Wat we wel weten, is dat in tijden van crisis goede, onafhankelijke informatievoorziening belangrijker is dan ooit. Informatie over hoe kappers, cosmeticamerken en consumenten dealen met de grote onzekerheden die nu op ze afkomen. We hebben als redactie niet de illusie dat we het juiste antwoord hebben, maar we kunnen wel van elkaar leren hoe we met de crisis om kunnen gaan. Oplossingen aandragen, met elkaar in gesprek gaan, elkaar erdoorheen helpen. 

Om die reden hebben we in de Spotlight ruimte gegeven aan Richard Koffijberg, die – op basis van de situatie zoals die toen was – tips geeft over hoe je kunt omgaan met de crisis. En verder hebben we dit dikke nummer ingeruimd voor alles wat het vak zo mooi maakt. Zoals interviews met kleurfanaten uit binnen- en buitenland, een dikke Colour Guide met nieuwe kleurtrends en een uitgebreide special met alle genomineerde collecties van de Coiffure Award. Want ook al moeten we nu tot september wachten op het gala en de ontknoping: het event gaat gewoon door! 

Ik weet niet waar we staan over een week, als deze editie uitkomt, maar ik hoop dat er dan lichtpuntjes zijn. In de tussentijd hoop ik de liefde voor het vak met jullie te kunnen blijven delen. 

Stay healthy, stay connected,

Anouk Oudkerk Pool

Editor in Chief

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print