Het is zondagochtend, ik word wakker en bekijk de wekker, het is vijf voor zeven. Dit gebeurt wel vaker: bijna iedere dag word ik - voordat de wekker gaat - wakker. Ik ben een ochtendmens, dus ook op de dagen dat ik wat langer kan blijven liggen, zegt mijn biologische klok dat het tijd is om de dag te beginnen. Ik vind het niet erg, in tegendeel. Ik sta meestal op met ontzettend veel nieuwe ideeën en fijne gedachten, die ik het liefst direct in de praktijk wil uitvoeren. Herkenbaar of niet, in dit blog vertel ik je over dit uurtje eerder opstaan dat mij al veel goeds heeft gebracht.

Onlangs kregen mijn vriend en ik de tip het boek ‘The miracle morning’ van Hal Elrod te gaan lezen. De tipgever was zo enthousiast, dat we direct het boek bestelden. Mijn vriend begon aan de papieren variant en ik met Storytel, het luisterboek.

Al lezende kwam ik erachter dat er veel herkenbare onderwerpen genoemd worden, die ik al in andere, soortgelijke boeken had gelezen. Mijn vriend is geen ochtendmens en heeft veel aan het boek gehad om de dag te starten met een andere mindset. Ik kwam tot de ontdekking dat ik onderdelen van deze methode al toepaste, maar me er niet bewust van was.

Een uur voor mezelf in de ochtend, zonder stress en een planning, helpt me bij het bereiken van mijn doelen. Ik had dit niet eerder zo ervaren en ineens maak ik er na het lezen dagelijks gebruik van.

Ik sta nu dagelijks vroeg op. De ene ochtend geniet ik van een uitgebreid ontbijt, loop ik een rondje door mijn woonwijk of voer ik taken uit die normaal gesproken gedurende de dag op mij liggen te wachten. Of ik geniet van een ochtendmediatie of een bootcampklasje bij mij in de buurt.

Door mijn drukke dagelijkse agenda, mijn werkzaamheden in en rondom de salon en mijn privéleven vergeet ik soms even uit te zoomen. Door bij mezelf te rade te gaan welke taken ik op dat moment prioriteit geef, en waar ik mij goed bij voel, blijf ik dicht bij mezelf en leef ik veel effectiever en efficiënter, waardoor ik mijn doelen veel gemakkelijker bereik.

Zeker met de ontwikkelingen rondom het coronavirus is rust nemen erg belangrijk. Plan rustmomenten in, waarop je even de tijd neemt om te reflecteren op jezelf en je dagbesteding. Pas waar nodig je leefwijze aan om het inspirerend en energiek te houden voor jezelf en je omgeving. Door je gedachten op te schrijven in een dagboek, te mediteren, te sporten of te wandelen, begin je de dag anders en zo voorkom je de dagelijkse sleur van het leven.

Ik hoop dat je na het lezen van dit blog ook jouw miracle moment aan je dag toevoegt om bewust je doelen te bereiken.

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print