"Influencers beïnvloeden, en hebben dus invloed op het straatbeeld. Hoeveel persoonlijke smaak blijft er dan nog over als je beïnvloed bent? Met dit idee zijn we binnen het Kinki Team gestart met het maken van ons nieuwe trainingsprogramma 2020 voor L’Oréal Professionnel.

We hebben in Nederland behoorlijk wat influencers, die goed geld verdienen met het aanprijzen van cosmetische producten en fashion statements. Zij danken hun succes aan de horde mensen die naar hen luistert en de door hen aangeprezen producten ook daadwerkelijk aanschaft. Niks mis mee, toch? Ieder zijn ding.

Toch sluipt er een dingetje in dat ons persoonlijk triggert, en dat is: wat blijft er van een 19-jarige over als je alles opzij zet dat mede door de invloed van sociaal media is aangeschaft? In hoeverre zijn gemanipuleerde aankopen echt verbonden met de persoonlijke smaak van de koper?

Wat zou er gebeuren als het canvas blanco was en men zichzelf blanco en zonder concessies opnieuw mocht uitvinden? Zou iemand dan juist klassieker gaan, of wellicht juist uitgesprokener? Onze nieuwe knip/kleur cursus en demo’s zijn op dit onderwerp geïnspireerd. “We knippen en kleuren niet alleen haar, maar vooral mensen”, vertelde een goede vriend mij eens en dat klopt zeker in de tijd waar we naar toegaan.

Dit is een heerlijk onderwerp om over te brainstormen zonder mensen te veroordelen.

Nu is er een trend ontstaan dat juist de jongere doelgroep zich afzet tegen het opdringerige gedrag van bedrijven die influencers inzetten om hun producten aan te prijzen. Zou dat de tegenbeweging zijn, zoals we die ook zagen in de jaren ’80 en begin ’90? Als dat zo is, gaan we met ons mooie vak een tijdperk in dat nog nooit zo divers is geweest.

Ik kan niet wachten……"

Mark Melief 

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print