De beautybranche is volop in ontwikkeling. Dit is geweldig nieuws. Nieuwe initiatieven geven een nieuwe kijk op zaken en leiden tot verbreding van de branche.  Ik krijg tijdens mijn trainingen of begeleidingstrajecten regelmatig de vraag: “Hoe kan ik mij onderscheiden van mijn collega’s?” Het is inderdaad zo dat als je hetzelfde doet als je collega’s, je veel concurrenten hebt. Dus is het zaak om je te oriënteren en te onderzoeken wat er kan worden toegevoegd of zelfs kan worden weggelaten aan de diensten of producten die je aanbiedt in de salon.

Er zijn de laatste tijd diverse trends die duidelijk laten zien dat er voldoende mogelijkheden zijn om anders naar je onderneming te kijken. De trend waar ik het over wil hebben, is specialisatie. Er zijn salons die alleen kleuren, of alleen langhaar doen. Denk ook aan salons die alleen stylen, de blow dry bars. De Barbershops zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Allemaal specialisaties. Het aardige is dat alle voorgenoemde voorbeelden bijzonder succesvol zijn. De consument weet deze salons probleemloos te vinden. Deze salons zijn vaak nog in ontwikkeling en hebben door het snelle succes vaak behoefte aan een organisatie die er voor zorgt dat het vroege succes uiteindelijk zal leiden tot een salon of salons die hun plek hebben veroverd en kunnen doorgroeien.

Op 15 en 16 april is de 3de editie van de Barber Society Live. Een evenement voor specialisten. Dit jaar zelfs twee dagen. Het evenement heeft nu al haar plaats veroverd in de Barbersscene. Er zullen ook veel bezoekers uit het buitenland komen. De organisatie heeft mij uitgenodigd om op zondag 15 april een ondernemersseminar te houden met de titel “Hoe haal ik meer uit mijn barbershop/herenkapsalon?”
Uiteraard ga ik dit met veel plezier doen, te meer omdat ik het heel verstandig vind dat nieuwe trends of specialisaties goed georganiseerd worden. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij. Wellicht zien wij elkaar op 15 april in de Westergasfabriek te Amsterdam.

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print