“Het valt niet mee om in deze barre tijden nog iets positiefs te ontdekken. Maar het is gelukt! Even een stukje geschiedenis. Het kappersvak werd in het verleden niet altijd op de juiste waarde geschat. Deze afschuwelijke crisis werpt echter een ander licht op ons prachtige vak.

Wat nu wel duidelijk is geworden is dat consumenten niet zonder ons kunnen. Als je op televisie presentatoren, opiniemakers, sprekers/gasten in talloze actualiteiten programma’s ziet, dan weet je wat ik bedoel. Zij zien er per keer dat zij op tv zijn belabberder uit. Bij de dames zie je sommige uitgroei duidelijk groter worden. Vale kleuren, fantasieloos haar, omdat het niet kan worden geknipt en gestyled. En wat te denken van de heren? Uitgegroeide kapsels met onverzorgd haar waar extra gel in moet worden gedaan om het nog enigszins toonbaar te krijgen. Kappers worden echt gemist en hebben een grote en belangrijke positie in onze samenleving. De reden waarom dit pijnlijk duidelijk wordt gemaakt is niet wat je wilt, maar het is wel een mooie bijvangst voor de branche.

Tijdens mijn trainingen en gesprekken met ondernemers gaat het helaas vaak over prijsangst. Sommige collega’s durven de prijzen niet te verhogen uit angst voor de consument die dan mogelijk wegblijft. Maar geloof mij, dat is iets wat ten onrechte boven de branche hangt. Soms zijn wij te bescheiden, maar dat is wat kappers zichzelf aanpraten. Consumenten bellen elke dag naar de salons en smeken bijna om geholpen te mogen worden. Laat deze afschuwelijke periode dat de branche duidelijk maken. Kappers zijn hard nodig en onmisbaar. Zullen wij vanaf nu onze bescheidenheid ombuigen tot zelfverzekerdheid en ook niet meer bang zijn voor een prijsverhoging als dit nodig is? Consumenten houden van ons en zijn blij om ons straks weer te zien, zodat wij weer aan hun zelfvertrouwen kunnen bijdragen. “

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print