De derde editie van experts in business vindt plaats op 19 november in de nieuwe studio van L’Oréal Professionnel in Hoofddorp. Met het thema ‘Succesvol positioneren’ denkt initiatiefnemer Richard Koffijberg wederom een volle zaal te trekken.

Wat maakt Experts in Business zo bijzonder en daardoor succesvol?
“Mijn filosofie is ‘niemand is gelijk, maar we zijn wel gelijkwaardig’. Daar bedoel ik mee dat dit een evenement is dat voor iedereen toegankelijk moet zijn. Het thema mag dan wel over hoge positionering gaan, maar dat geldt niet voor het evenement. Het moet leuk zijn om te komen, er moeten interessante sprekers zijn tegen een toegankelijke prijs. Het gaat over ondernemerschap en kansen. Het is een uniek evenement.”

Kun je het thema ‘Succesvol positioneren’ iets meer toelichten?
“Voor de vervelende recessie was een leuke salon en enthousiasme genoeg om te draaien. Je hoefde niet heel veel te doen om een succesvolle zaak te hebben. Het is na de recessie duidelijk geworden dat dat niet meer voldoende is. Je zult een keuze moeten maken: waar sta je nou in het speelveld. De consument verwacht dit van je. Die wil een herkenbaar beeld hebben, die wil trots zijn op zijn of haar kapper en die heeft daar een duidelijke positionering van jou voor nodig. We noemen dit niet zo, het zit meer in het gevoel en de beeldvorming, maar het is wel nodig. Als je geen duidelijke positionering hebt kun je je winkel niet vermarkten, want je kunt er nou eenmaal niet voor iedereen zijn. Iedereen mag wel komen, maar je kunt nooit iedereen tevreden stellen. Tegenwoordig mag je zelfs niet meer spreken van doelgroepen. We hebben het over lifestyle groepen. Misschien gaat je oma wel de Himalaya beklimmen, zo fit is ze nog. Dan kun je toch niet zeggen dat je een doelgroep hebt van 65-plus? Die doe je daarmee te kort. Als jij zegt dat iedereen mag komen want iedereen is gelijk, dan schiet je in je eigen voet. We zijn wel gelijkwaardig, maar niet gelijk. En zo moet je naar je klantenbestand kijken. Zij moeten keuzes maken en die keuzes moet jij faciliteren. Keuzes zijn niet makkelijk, maar wel noodzakelijk. En daar is durf en visie voor nodig.”

Datum: zondag 19 november
Locatie: de nieuwe academy van L’Oréal in Hoofddorp
Entree: kaarten kunnen worden besteld a €75,- per persoon, inclusief lunch via deze link. 

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print