In de nieuwe richtlijnen van de overheid voor heropening, wordt van salons verwacht dat ze de gezondheid van de klant checken voordat deze naar de afspraak komt. Aimy Kapperssoftware speelt daar op in met de ontwikkeling van een what’s app tool. Dennis Rombout van D01 heeft de primeur. 

Dennis van D01 salons in Amsterdam gaat vanaf vrijdag 8 mei al zijn klanten informeren via whatsapp over de corona richtlijnen. Dit doet hij door middel van een slimme tool in whatsapp. 24 uur voor de start van de afspraak in zijn salon, wordt er gevraagd of de klant en/of huisgenoot ziekteverschijnselen vertonen. Indien dit het geval is, zorgt de whatsapp tool ervoor dat de klant automatisch wordt verplaatst naar een later tijdstip. Ben je kerngezond, dan word je van harte welkom geheten in de salon.

Naast de strikte hygiënemaatregelen dient elke kapper een ‘triage’ te gaan doen door hun klanten te vragen of ze geen coronaklachten hebben, net als hun huisgenoten. Dennis: “Om de maatregelen van de overheid mogelijk te kunnen maken, en mijn personeel zo goed mogelijk veilig te stellen, was ik genoodzaakt om een nieuwe manier van communiceren op te zetten. Voor mij was het van belang dat het persoonlijk en automatisch gaat. De whatsapp tool van Aimy biedt deze mogelijkheid.”

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print