Hairdressers United, het eerste digitale event waarbij kappers over de hele wereld 24 uur achter elkaar via livestream educatie aan collega’s hebben gegeven, is een groot succes geweest. 

Het event vond plaats op 5 mei en heeft een publiek van in totaal 8,3 miljoen volgers bereikt. Het initiatief van Henkel Beauty Care Professional Brands verenigde 9 merken (Schwarzkopf Professional, Authentic Beauty Concept, Joico, Indola, Kenra, Sexy Hair, #MyDentity, Pravana en Alterna) en 41 Hair Artists van over de hele wereld. Daarmee wisten ze een record bij het Guinness Book of Records te behalen, 100k te doneren aan oa het Rode Kruis en meer dan 24 uur lang kappers samen te brengen.

Aangedreven door sociale media was het 24-uurs live stream event een primeur in zijn soort. De Hair Artists uit 19 verschillende landen (in 13 verschillende tijdzones) presenteerden een verscheidenheid aan Look & Learn-seminars, in 9 verschillende talen. De livestream omvatte alles over haarkleuring, inclusief blondering en balayage technieken tot knippen, styling en barbering, evenals creatieve up-do-tutorials en vlechttrends. Voor Nederland gaven Hester Wernert-Rijn en Arjan Bevers trainingen aan de internationale hairdressers community.

De volledige #HAIRDRESSERSUNITED beelden zullen binnenkort beschikbaar zijn via www.hairdressers-united.com. 

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print