Op 5 mei vindt het eerste digitale Hair Festival plaats: Hairdressers United. Het is een initiatief van de Henkel Beauty Care Professional merken om de wereldwijze hairbizz een hart onder de riem te steken. Met het festival proberen ze tevens een wereldrecord te breken en geld op te halen voor goede doelen.

Het festival wil bekende haarprofessionals van over de hele wereld samenbrengen onder één digitaal dak. Tijdens het 24-uurs livestream-evenement zullen 36 verschillende hairstylisten uit 19 landen - dat zijn 13 verschillende tijdzones - een verscheidenheid aan educatieve en inspirerende video’s presenteren:

  • Haarkleuringen, inclusief blonderen, balayage en blur technieken
  • Knip- en stylinginspiratie, inclusief barber art 
  • Up-do tutorials, inclusief bruids- en vlechttrends

Het festival start in Australië, en reist via China, Rusland, Azië, het Midden-Oosten, Europa naar Brazilië, Canada en de VS. Voor Schwarzkopf Professional zijn de bijdragende hair artists onder andere 2-voudig Hairdresser of the Year ARJAN BEVERS (@arjanbevers), UK Ambassadors, Lesley Jennison (@lesleyjennison) en Tyler Johnston (@tylerjohnstonhair). Daarnaast zijn ook USA Ambassador, Linh Phan (@bescene), de Braziliaanse Ambassador Natan Correia (@natancorreia) en uit Spanje het creatieve team X-presion (@xpresioncreativos) aanwezig. 

Uit het Henkel merkenportfolio krijgen zij gezelschap van NL AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT Global Advocate Hester Wernert-Rijn (@hesterwernert). JOICO Ambassador, Larisa Love (@larisadoll). INDOLA Ambassadors Andy Smith (@andysmith_stylist) en Denis Shefel (@shefeldenis). Kenra Ambassador, Lo Wheeler (@lo_wheelerdavis). Sexy Hair Ambassador,
Antonio Estrada (@antestradahair). #MyDentity Co-Creator, de enige echte Guy Tang (@guy_tang). Pravana Ambassador, Taylor Rae (@taylorrae_hair). Tot slot, Alterna Ambassador, Paul Wintner (@wehostylist).

Met het festival wil Henkel Beauty Care Professional tevens fondsen werven door middel van betrokkenheid van de deelnemers en donaties tijdens de livestream. “Alle giften worden aan de gemeenschap gedoneerd, en een gelijk bedrag wordt gedoneerd door Henkel en de Fritz Henkel Stiftung*; regio's krijgen ook de kans zelf te beslissen waar het geld naartoe gaat, of dat nu een specifieke brancheorganisatie is die in nood verkeert, of het Rode Kruis of United Ways”, aldus Henkel. 

Als een 'nooit eerder gedaan' evenement wil het haarfestival tevens een nieuwe GUINNESS WORLD RECORDS™ titel neerzetten voor het 'langste online haar educatie seminar gestreamd via het internet’.  

Hoe en waar: Via sociale media wordt het 24-uurs evenement gehost op YouTube, met creatieve content tijdens korte pauzes tussen de live-streams, en tegelijk ook op Instagram en Facebook. Elke hair artist zal gedurende 40 minuten live worden gestreamd om zijn of haar specialisme te demonstreren; Kijkers krijgen ook informatie over de fondsenwerving, over de poging om een wereldrecord te vestigen en er is gelegenheid om vragen te stellen tijdens een vraag- en antwoordsessie. 

Timing Benelux:

Hester Wernert-Rijn 12.20 uur, goed doel 1% for the planet

Arjan Bevers 13.00 uur, goed doel Rode Kruis

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print