Kao Salon Division, de thuisbasis van Goldwell, KMS en Oribe, gaat kappers helpen bij het succesvol heropenen van hun salon. Het bedrijf introduceert het Salon Industry Recovery Initiative, waarbij onder meer financiële steun is toegezegd. 

Het initiatief bestaat uit drie pijlers van ondersteuningscampagnes, zowel ‘global’ als lokaal, die erop gericht zijn om kappers en de branche te helpen bij een succesvolle hervatting. 

1 Samen sterk: 

Frouke Ridder, Marketing Manager: “We hebben verschillende initiatieven ontwikkeld om kappers te helpen en mee te denken over de heropening. We hebben aan het begin van de crisis de facturen opgeschort totdat de sluitingsplicht wordt opgeheven en hulp van financiële adviseurs aangeboden. Die kunnen ondernemers bijvoorbeeld adviseren over het aanvragen van overheidssteun. Ook willen we graag met de kapper meedenken over de heropening. Hoe kun je bijvoorbeeld inspelen op klanten die zich extra willen laten verwennen in de salon, of die juist even wat minder geld hebben te besteden door de crisis?” 

Via social media zal een global consumentencampagne geworden gelanceerd. "#WorthTheWait" bevat een oproep aan klanten om nog even te wachten op de heropening, in plaats van zelf thuis aan de slag te gaan.”

 
2 Creativiteit stimuleren: 

Omdat het tonen van creativiteit de levensader van de branche is, is #CreativityNeverStops gecreëerd om “stylisten in staat te stellen hun vaardigheden te onderhouden en te verfijnen”. Zo is er toegang tot digitale en online educatieprogramma’s, die steun en inspiratie bieden aan stylisten die noodgedwongen thuis zijn.

3 Community building:

Het bedrijf wil er alles aan doen om kappers te helpen met zorgen en vragen. Frouke Ridder: “Natuurlijk houden we onze klanten op de hoogte met extra nieuwsbrieven, maar juist het persoonlijke contact vinden we in deze tijd extra waardevol. Onze buitendienst speelt daar een belangrijke rol in. Zij hebben een goede relatie met de kappers. Juist nu is het heel belangrijk om regelmatig met elkaar in gesprek te blijven, om contact te houden. Zo weten we wat we kunnen doen om een individuele salon door deze crisis heen te loodsen.” 

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print