Kinki Kappers heeft Redken toegevoegd aan het merkenportfolio van de salons. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend. “We denken hiermee nog beter maatwerk te kunnen leveren aan de klanten”, legt Mark Melief uit.

Waarom zijn jullie toegetreden tot de Redken Tribe?

“Het is iets waar we al een jaar mee bezig zijn. We waren op zoek naar een nieuw merk, waar we ons bij Kinki aan kunnen verbinden. Sommige teamleden hadden al cursussen bij Redken gevolgd, het past gewoon goed bij ons. Maar de mensen achter het merk gaven de doorslag.”

Wat betekent in het de praktijk?

“Dat we voortaan naast het educatieprogramma voor L'Oréal Professioneel ook trainingen, workshops en fotoshoots voor Redken zullen doen. De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest om een trainingstraject op te zetten voor de medewerkers van Kinki. Ze moeten natuurlijk het merk goed leren kennen en ermee leren werken. Iedere salonhouder van Kinki zal zelf bepalen welke onderdelen het in het assortiment gaat opnemen. Dat betekent dat ze kritisch naar hun bestaande ranges gaan kijken: sommige producten kunnen elkaar mooi aanvullen, anderen zullen ze misschien naast elkaar gaan zetten.”

Hoe vult Redken het bestaande merkenportfolio aan?

“Ik ben erg gecharmeerd van de gelkleuringen van Redken. Je kunt daar een wat rauwer effect mee creëren en mooie blendkieuren mee maken. Ook de mannenlijn van Redken vind ik erg goed. Het is een ontdekkingsreis die we met elkaar zullen aangaan, dat is natuurlijk ontzettend leuk. Door ermee te trainen, het te analyseren en te kijken, komen we er vanzelf achter wat het merk te bieden heeft.”

Wat zal de klant van deze uitbreiding gaan merken?

“Ik zie het een beetje als dineren in een restaurant: de kok past het gerecht aan aan de smaak van de persoon die aan tafel zit. De belangrijkste reden waarom we een extra merk erbij wilden hebben, is dat we zo nog beter maatwerk kunnen leveren aan de klant. Het is mijn overtuiging dat het daar nu om draait. Klanten verwachten dat van hun kapper. We kunnen nu nog beter inspelen op die vanzelfsprekendheid.”

 

 

HAIR | ⁣Siko van Berkel

MUA |Amber Shabban

STYING | Haidy Melief Mangal

PHOTO | Mark Melief

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print