Steeds meer cosmeticaconcerns helpen mee in de strijd tegen corona. De L’Oréal Groep heeft in de afgelopen weken een uitgebreid Europees solidariteitsprogramma gelanceerd. L’Oréal Nederland steunt de Groep hierin en is zelf in actie gekomen om Nederlandse klanten, partners, zorginstellingen en andere vitale partijen te ondersteunen. Zo worden de betalingen voor kapsalons tijdelijk opgeschort, totdat ze weer open mogen gaan.

Het Europese Solidariteitsprogramma is gericht op ziekenhuizen, verzorgingshuizen en apotheken, die vechten tegen de verdere verspreiding van het coronavirus en die zorg en hulp bieden aan degenen die getroffen zijn. Zo doneert Garnier wereldwijd één miljoen euro aan de Internationale Rode Kruis Federatie en Rode Halve Maan Beweging (IFRC). Het programma biedt tevens hulp aan kleinere ondernemingen zoals kappers, parfumeries en leveranciers die leiden onder de economische consequenties van de coronacrisis. Tenslotte ondersteunt L’Oréal vanuit dit programma ook de sociale instituties, zoals Voedselbanken die een belangrijke bijdrage leveren aan de samenleving en die nu meer dan ooit hulp kunnen gebruiken.  Jean-Charles Bondy, CEO L’Oréal Benelux: “Wij willen graag vanuit L’Oréal Nederland ons steentje bijdragen om mensen die hard werken in de zorg, de sociale hulporganisaties, onze klanten en leveranciers te hulp te schieten. Het is een bescheiden bijdrage, maar we hopen dat we het werk van deze mensen een beetje makkelijker kunnen maken.“  

De solidariteitsacties van L’Oréal Nederland bestaan uit: 

1 Solidariteit met zorginstellingen: L’Oréal Nederland is in de afgelopen weken begonnen met het doneren van zo’n 15.000 handgels en handcrèmes van La Roche-Posay, Vichy en Kiehl’s aan ziekenhuizen, apotheken en andere zorginstellingen voor het persoonlijk gebruik van personeel.   

2 Solidariteit met hulporganisaties: er zijn onlangs honderden handcrèmes gedoneerd aan het Huidfonds voor de actie ‘Smeer en Doneer’.  Daarnaast zullen er meer dan 3000 producten, waaronder handgels, handcrèmes en shampoos worden gedoneerd aan de Voedselbank, een bestaande partner van L’Oréal Nederland. 

3 Solidariteit met klanten en partners:  Een belangrijke groep klanten van L’Oréal Nederland, de kappers, worden op verschillende manieren ondersteund. Zo worden betalingen voor individuele salons opgeschort tot ze weer open mogen. Ook is het digitale educatieplatform ACCESS gelanceerd en worden er op afstand vele trainingen gegeven zodat kappers zichzelf verder kunnen ontwikkelen. Daarnaast zijn hygiëne pakketten in ontwikkeling met meer dan 10.000 handgels die gedoneerd worden, zodat zij veilig kunnen werken als de salons straks weer opengaan. 

4 Solidariteit met leveranciers: om leveranciers tegemoet te komen en ondersteuning te bieden, heeft L'Oréal Nederland de betalingstermijn verkort voor kleine en middelgrote bedrijven.

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print