Vorige week maandag werd in de salon van Rick van het Meer in hartje Amsterdam de nieuwe Genesis range van Kérastase gepresenteerd. Voor het luxe haarverzorgingsmerk is het een van de belangrijkste releases van het jaar. De reden: voor het eerst is er een lijn voor millennials die last hebben van bovengemiddelde haaruitval.

Het is nog steeds een taboe: veel haaruitval. Veel vrouwen hebben er last van: volgens onderzoek van Kérastase zelfs meer dan 80 procent, de helft is 35 jaar of ouder. Bestaande haarproducten zijn vooral gericht op het tegengaan van haaruitval, niet zozeer op verzorging. En het is cosmetica met een medicinale uitstraling, veelal gericht op mannen. Dat moest anders.

Het merk heeft veel onderzoek gedaan naar de oorzaken van haarverlies. Ze hebben daarvoor samenwerkt met een dermatoloog en een voedingsdeskundige. “Haaruitval kan ontstaan doordat het haar vanaf de wortel loslaat of door haarbreuk doordat het haar zwak is geworden door externe stressfactoren, warmtetools of borstelen. Beiden processen verminderen de hoeveelheid haar en ‘devitaliseren’ het haar in het algemeen.”

Belangrijkste oorzaak van haarverlies door ‘vervroegde’ loslating vanaf de wortel: stress. Maar ook hormonale veranderingen, een bepaald dieet of voedingspatroon, het gebruik van styling tools en luchtvervuiling en het weer (hete zomers!) zijn boosdoeners. Genesis pakt de oorzaak van het probleem aan met een range die bestaat uit 2 typen verzorging, bescherming (een blow dry fluide), een serum met Aminexil en een ampullenkuur. Een speciale salon treatment met Fusio-Dose booster moet het startpunt worden van een ‘thuiskuur’, die na 6 weken gebruik van de verzorging en het serum resultaat moet geven. Onderzoek belooft meer dan 80 procent minder haaruitval.

Voor het beste eindresultaat gelooft het merk in een holistische aanpak, waarbij ook stressreductie en een evenwichtige voeding met onder meer veel Omega 3 vetzuren en B-vitamines belangrijk zijn.

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print