Vorige week - direct na de aankondiging van premier Rutte aan dat contactberoepen vanaf 11 mei weer aan de slag mochten - bezochten consumenten massaal boekingsplatform Treatwell. Dat resulteerde in een recordaantal boekingen.

De boekingen via Treatwell waren nog niet eerder zo hoog in Nederland; ongeveer 4 keer hoger dan een “normale” woensdag en 45 keer hoger dan de woensdag ervoor. De meeste groei zat in het boeken van haarbehandelingen, waarbij kleuren en knippen het meest ingepland werden.

Het bedrijf maakte ook enkele opvallende business insights bekend:

  • Opvallend is dat vooral ‘haarkleuring’ het record breekt. Eerder was mannen knippen veruit de meest geboekte behandeling op het platform. Alhoewel dit onveranderd blijft, ziet Treatwell Nederland na de lockdown duidelijk een verschuiving. 
  • De vraag naar behandelingen was na de persconferentie vier keer zo hoog in vergelijking met een ‘normale’ dag. 
  • Treatwell partners ontvangen boekingen van terugkerende klanten - klanten supporten dus hun vertrouwde salons. Opvallend is dat Treatwell ook veel nieuwe klanten op het platform verwelkomt.
  • De maatregelen van de overheid hebben invloed op het boekingsgedrag. Klanten boeken dichter bij huis dan bij werk; lokale salons (buiten stadscentra) ontvangen veel meer boekingen dan voorheen. 

Ook het online boekingssysteem van Salonized voor kappers, schoonheidssalons en massagepraktijken kreeg direct na de persconferentie maar liefst 181.000 aanvragen per minuut binnen.

Deel dit bericht gerust:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print